BiH Pravo

Bosanskohercegovački pravni portal

Zakoni Bosne i Hercegovine, Brčko distrikta BiH, Republike Srpske, Federacije Bosne i Hercegovine
#5705
Službene novine Kantona Sarajevo, broj 6/25
Na osnovu člana 12. stav 1. tačka e) i člana 18. stav 1. tačka b) Ustava Kantona Sarajevo ("Službene novine Kantona Sarajevo", br. 1/96, 2/96 - Ispravka, 3/96 - Ispravka, 16/97, 14/00, 4/01, 28/04, 6/13 i 31/17), Skupština Kantona Sarajevo, na 18. Radnoj sjednici održanoj dana 11.02.2025. godine, donijela je

ZAKON O ELEKTRONSKOM UPRAVLJANJU U KANTONU SARAJEVO

POGLAVLJE I - OSNOVNE ODREDBE

Član 1.
(Predmet)

Ovim zakonom uređuju se pitanja u vezi sa uspostavljanjem i funkcionisanjem kantonalnog portala za pružanje usluga elektronskim putem, kataloga usluga, infrastrukture elektronske uprave, korištenja drugih digitalnih tehnologija, razmjena podataka elektronskim putem, te korištenje podataka iz izvornih registara, uspostavljanje, upravljanje i vođenje javnih registara i Metaregistra u Kantonu Sarajevo i pružanje usluga organa državne službe, javnih preduzeća, javnih ustanova, agencija, fondova, zavoda i drugih pravnih subjekata koji vrše javna ovlaštenja i čiji osnivač je Kanton Sarajevo, ili u kome Kanton Sarajevo učestvuje sa više od 50% ukupnog kapitala i ima svojstvo pravnog lica (u daljem tekstu: organi javnog sektora) upotrebom informaciono-komunikacionih tehnologija, odnosno uslovi za uspostavljanje, održavanje i korištenje interoperabilnih informaciono-komunikacionih tehnologija organa javnog sektora (u daljem tekstu: elektronska uprava), koordinacija i nadzor nad primjenom ovog zakona.

Član 2.
(Definicije)

Pojedini pojmovi koji se koriste u ovom zakonu imaju sljedeće značenje:

a) usluga elektronske uprave je postupanje organa javnog sektora prema korisniku, drugom organu ili drugom subjektu, prilikom prijema, razmjene, obrade, dostavljanja ili objavljivanja podataka, podnesaka, akata i drugih dokumenata ili drugih vidova komunikacije iz okvira svoje nadležnosti, korištenjem informaciono-komunikacionih tehnologija i kanala digitalne komunikacije;

b) korisnik je građanin, privredno društvo, drugo pravno lice i preduzetnik, kao i organ javnog sektora odnosno drugi subjekt koji koristi uslugu elektronske uprave;

c) internet stranica je službena internet stranica organa javnog sektora i drugog subjekta na kojoj se objavljuju informacije o radu tog organa, odnosno subjekta;

d) portabilnost je mogućnost korištenja informacionog sistema na različitim informacionim platformama;

e) responzivnost je funkcionalnost informacionog sistema da se automatski prilagodi uređaju korisnika putem kojeg mu se pristupa;

f) podnesak u elektronskom obliku je zahtjev, prijedlog, prijava, molba, žalba, predstavka, prigovor i drugi podnesak kojim se korisnik obraća organu javnog sektora ili drugom subjektu u elektronskom obliku;

g) akt u elektronskom obliku je svako pismeno kojim se pokreće, dopunjava, mijenja, prekida ili završava neka službena radnja organa javnog sektora ili drugog subjekta u elektronskom obliku;

h) elektronska identifikacija je postupak korištenja ličnih identifikacionih podataka (skup podataka u elektronskom obliku koji omogućavaju da se utvrdi identitet korisnika) u elektronskom obliku koji na jedinstven način predstavljaju korisnika;

i) autentifikacija je elektronski postupak koji omogućava potvrđivanje autentičnosti elektronskog identiteta;

j) ePortal Kantona Sarajevo je veb portal kao jedinstvena pristupna tačka elektronskoj upravi organa javnog sektora, jedinca lokalne samouprave u Kantonu Sarajevo, javnih preduzeća i javnih ustanova, čiji osnivač je Grad Sarajevo ili općina na teritoriji Kantona Sarajevo;

k) elektronski potpis je skup podataka u elektronskom obliku koji su pridruženi ili logički povezani sa drugim podacima u elektronskom obliku i služe za identifikaciju potpisnika i autentičnost i integritet potpisanog elektronskog dokumenta;

l) elektronski dokument predstavlja jednoobrazno povezan cjelovit skup podataka koji su elektronski oblikovani (izrađeni pomoću računara i drugih elektronskih uređaja), poslani, primljeni ili sačuvani na elektronskom, magnetnom, optičkom ili drugom mediju i koji sadrže osobine kojima se utvrđuje autor, vjerodostojnost sadržaja, te dokazuje vrijeme kada je dokument sačinjen, s tim da sadržaj elektronskog dokumenta uključuje sve oblike pisanog teksta, podatke, slike, crteže, karte, ton, muziku i govor;

m) informaciono-komunikacione tehnologije podrazumijevaju skup informaciono-komunikacionih programa, informatičkih i telekomunikacionih uređaja, bilo da su smješteni u Bosni i Hercegovini ili van njene teritorije, kao i metoda i postupaka primijenjenih u postupcima izrade, slanja, primanja, provjere i čuvanja elektronskih dokumenata (u daljem tekstu: IKT);

n) jedinstveni informacioni sistem je informaciono-komunikacioni sistem kao skup programa, informatičkih i telekomunikacionih uređaja, bilo da su smješteni u Bosni i Hercegovini ili van njene teritorije, kao i metoda i postupaka primijenjenih u postupcima izrade, slanja, primanja, provjere i čuvanja elektronskih dokumenata;

o) elektronska arhiva je skup elektronskih i drugih dokumenata uređenih u dokumentacione cjeline u elektronskom, skeniranom ili drugom prikladnom obliku;

p) nadležni organi u upravnom postupku su organi javnog sektora, organi jedinica lokalne samouprave, pravna i fizička lica s javnim ovlaštenjima na koja su prenesena javna ovlaštenja;

r) saglasnost nosioca ličnih podataka je svaka konkretna i svjesna naznaka želje i namjere nosioca podataka data slobodnom voljom kojom nosilac podataka daje svoj pristanak da se njegovi lični podaci obrađuju;

s) izvorni registar je javni registar u kojem se prikuplja i vodi barem jedan autentični podatak;

t) javni registar je službena evidencija koja se vodi u elektronskom obliku, a sastoji se od strukturiranih, uređenih, međusobno povezanih i usklađenih podataka o subjektu upisa u registar i podataka koji su u svezi sa subjektom upisa u registar iz djelokruga organa javnog sektora, a koji se vodi na osnovu propisa kojim je uspostavljen, i služi za prikupljanje i pohranjivanje podataka u okviru obavljanja propisanih poslova organa javnog sektora;

u) e-pretinac je elektronski pretinac korisnika za prijem svih elektronskih dokumenata u okviru ePortala Kantona Sarajevo;

v) servisna magistrala organa javnog sektora je centralizovana softversko-hardverska platforma za integraciju i upravljanje elektronskim uslugama organa javnog sektora;

z) autentični podatak je podatak koji je izvoran i vjerodostojan, te je kao takav određen zakonom ili proizilazi iz svrhe uspostave javnog registra određene zakonom;

aa) elektronska pisarnica je informacioni sistem za upravljanje elektronskim dokumentima, u cilju obavljanja poslova prijema, otvaranja, pregledanja i raspoređivanja pošte, evidentiranja predmeta, združivanja akata, dostavljanja predmeta i akata unutrašnjim organizacionim jedinicama, otpremanja pošte, razvođenja predmeta kao i njihova čuvanja i arhiviranja;

bb) metaregistar je javni registar koji čini dio informacionog sistema Kantona Sarajevo, a sadrži podatke o svim javnim registrima;

cc) elektronski identitet predstavlja jedinstveni skup identifikacijskih podataka o određenom subjektu (osobi, organu javnog sektora, računarskom sistemu) koji se vode u elektronskom obliku i na osnovu kojih je moguće nedvosmisleno utvrditi identitet subjekta kojem ti podaci pripadaju;

dd) digitalna komunikacija je svaka razmjena informacija ili podataka između ograničenog broja lica, fizičkih i pravnih, putem dostupne informaciono-komunikacione mreže.

Član 3.
(Primjena)

(1) Organ javnog sektora je dužan da elektronski upravno postupa i elektronski komunicira u skladu sa ovim zakonom i podzakonskim propisima donesenim na osnovu ovog zakona.

(2) Odredbe ovog zakona primjenjuju se i na elektronsku komunikaciju između organa javnog sektora, kao i na komunikaciju tih organa sa korisnicima u obavljanju poslova iz djelokruga i nadležnosti organa koji se ne odnose na upravno postupanje, ako posebnim zakonom nije drukčije uređeno.

(3) Ovaj zakon primjenjuje se i na jedinice lokalne samouprave u Kantonu Sarajevo, javna preduzeća i javne ustanove, čiji osnivač je Grad Sarajevo ili općina na teritoriji Kantona Sarajevo.

Član 4.
(Izuzeće od primjene)

Izuzetno od odredbi člana 3. ovog zakona, elektronsko upravno postupanje organa javnog sektora u skladu sa ovim zakonom ne obuhvata:

a) postupanje sa aktima koji su, u skladu sa Zakonom o zaštiti tajnih podataka ("Službeni glasnik BiH", br. 54/05 i 12/09) (u daljem tekstu: Zakon o zaštiti tajnih podataka), kao i njegovim eventualnim izmjenama, odnosno dopunama, zaštićeni oznakom tajnosti,

b) postupanje organa javnog sektora u postupcima provođenja javnih nabavki, kao ni

c) postupanje sa aktima i provođenje postupaka od strane policijskih službenika u Upravi policije Ministarstva unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo.

Član 5.
(Način funkcionisanja elektronske uprave)

Elektronska uprava funkcioniše preko jedinstvenog informacionog sistema organa (u daljem tekstu: jedinstveni informacioni sistem), informaciono-komunikacione mreže organa (u daljem tekstu: informaciono-komunikaciona mreža) i sistema za elektronsku razmjenu podataka, kao i preko informacionih sistema koje uspostavljaju organi javnog sektora.

Član 6.
(Načela)

Načela elektronske uprave su:

a) načelo dostupnosti podataka podrazumijeva da podaci iz javnih registara moraju biti dostupni svim organima javnog sektora, građanima i drugim korisnicima u skladu sa propisima o zaštiti ličnih podataka, tajnosti podataka, informacijske sigurnosti te propisima o pravu na pristup informacijama,

b) načelo sigurnosti elektronske uprave podrazumijeva da informacioni sistemi, elektronske komunikacione mreže i oprema koja se koristi za vršenje elektronskog upravnog postupanja moraju ispunjavati uslove i standarde informacione sigurnosti, u skladu sa uredbom iz člana 9. stav (2) ovog zakona,

c) načelo efikasnosti upravljanja opremom podrazumijeva da je organ javnog sektora dužan da efikasno upravlja opremom kojom raspolaže tako da omogući njeno pravilno i ekonomično korištenje.

Član 7.
(Zabrana diskriminacije)

Svako ima pravo da koristi uslugu elektronske uprave, na jednak način i pod jednakim uslovima, u skladu sa ovim zakonom.

Član 8.
(Rodna neutralnost izraza)

Izrazi koji se koriste u ovom zakonu, a imaju rodno značenje koriste se neutralno i odnose se jednako na muški i ženski rod.

POGLAVLJE II - INFRASTRUKTURA ELEKTRONSKE UPRAVE


Član 9.
(Jedinstveni informacioni sistem)

(1) Radi pružanja usluga elektronske uprave preko jedinstvenog informacionog sistema, organ javnog sektora je dužan da osigura tehničke i druge uslove za korištenje tog sistema, kao i uslove interoperabilnosti, portabilnosti i responzivnosti.

(2) Tehnički i drugi uslovi za korištenje jedinstvenog informacionog sistema, kao i uslovi interoperabilnosti, portabilnosti i responzivnosti urediće se uredbom Vlade Kantona Sarajevo (u daljem tekstu: Vlada).

Član 10.
(Sastavni dijelovi jedinstvenog informacionog sistema)

(1) Jedinstveni informacioni sistem čine:

a) objekt, odnosno prostor koji ispunjava uslove za smještaj i funkcionisanje računarske i komunikacione opreme, u skladu sa međunarodnim standardima;

b) objekt, odnosno prostor u kojem se postavljaju rezervni računarski sistemi i prateća oprema u cilju osiguranja kontinuiteta rada i sprječavanja mogućnosti gubitka podataka u slučaju incidentnih situacija, koji ispunjava uslove za smještaj i funkcionisanje računarske i komunikacione opreme, u skladu sa međunarodnim standardima;

c) informaciono-komunikaciona infrastruktura koju čini skup IKT potrebnih za rad jedinstvenog informacionog sistema;

d) dijeljeni infrastrukturni sistemi koji se sastoje od sistemski implementiranih računarskih programa;

e) dijeljeni aplikativni sistemi koji se sastoje od namjenski razvijenih računarskih programa za poslovne funkcije;

f) dijeljeni internet sistemi koji se sastoje od namjenski razvijenih računarskih programa za pružanje usluga na internetu.

(2) Sastavni dijelovi jedinstvenog informacionog sistema iz stava (1) ovog člana funkcionalno su povezani i čine jedinstvenu cjelinu.

(3) Uslovi koje moraju da ispunjavaju objekti, odnosno prostori iz tač. a) i b) stava (1) ovog člana, kao i druga pitanja od značaja za funkcionisanje jedinstvenog informacionog sistema uredit će se uredbom iz člana 9. stav (2) ovog zakona.

Član 11.
(Upravljanje jedinstvenim informacionim sistemom)

(1) Jedinstveni informacioni sistem uspostavlja i njime upravlja Zavod za informatiku i statistiku Kantona Sarajevo (u daljem tekstu: Zavod).

(2) Zavod jedinstvenim informacionim sistemom upravlja u skladu sa međunarodnim standardima iz oblasti upravljanja projektima, procesima, informacionom sigurnosti, operativnim rizicima, kontinuitetom poslovanja i drugim vidovima upravljanja.

(3) Zavod je nadležan da razvija i unaprjeđuje jedinstveni informacioni sistem u skladu sa zakonskim nadležnostima i međunarodnim standardima u oblasti razvoja i unapređenja informacionih sistema.

(4) Stručna, tehnička i druga lica Zavoda koja obavljaju poslove planiranja, razvoja i održavanja informacionog i komunikacionog sistema Kantona Sarajevo imaju pravo na uvećanje plaće u iznosu od 20% od osnovne plaće, po osnovu posebnih uvjeta rada.

(5) Ukoliko lica iz stava (4) ovog člana imaju pravo na dodatak na plaću po osnovu posebnih uvjeta rada na temelju više pravnih osnova, ostvariće pravo na dodatak po onom osnovu koji je povoljniji za to radno mjesto.

Član 12.
(Izvorni registri)

(1) Svrha izvornih registara je, pored registracije podataka propisanih posebnim zakonima, putem infrastrukture elektronske uprave osigurati dostupnost prikupljenih autentičnih podataka svim organima javnog sektora koji su im potrebni za obavljanje poslova iz djelokruga tih organa.

(2) Autentični podaci se prikupljaju samo jednom i zapisuju se u izvorni registar.

(3) Zavod ostvaruje pristup izvornom registru preko jedinstvenog informacionog sistema.

Član 13.
(Korištenje podataka iz izvornih registara)

(1) Organ javnog sektora preuzima autentične podatke iz izvornih registara.

(2) Organ javnog sektora u provođenju pojedinačnih postupaka dužan je pribaviti odnosno preuzeti podatke iz javnih registara po službenoj dužnosti, bez traženja istih podataka od stranaka, građana ili poslovnih subjekata u postupku.

Član 14.
(Uspostavljanje i vođenje registara i evidencija u elektronskom obliku)

(1) Organ javnog sektora uspostavlja i vodi registre i evidencije u elektronskom obliku u skladu sa propisom na osnovu kojeg je uspostavljen.

(2) Organ javnog sektora prikuplja, obrađuje i čuva podatke u registrima i evidencijama u elektronskom obliku.

(3) Organ javnog sektora je dužan da uredi način prikupljanja, upravljanja, čuvanja, korištenja podataka, upotrebu identifikacione oznake i druga pitanja od značaja za vođenje registara i evidencija koje se vode u elektronskom obliku, u skladu sa važećim zakonom o zaštiti ličnih podataka.

(4) Javni registri se uspostavljaju na osnovu propisa kojim se tačno utvrđuju podaci koji će se evidentirati te koji podaci su autentični i ko je voditelj javnog registra.

(5) Podatke u javne registre dostavljaju pravna i fizička lica dobrovoljno ili na osnovu propisane obaveze dostavljanja tih podataka.

(6) Organ javnog sektora te pravna ili fizička lica koja su dostavila podatke u javni registar imaju pravo opozvati podatke koje su dostavili, ako postoji opravdana sumnja u ispravnost podataka.

(7) Nije dozvoljeno uspostavljanje javnih registara za prikupljanje podataka koji se već prikupljaju kao autentični podaci u izvornim registrima, nego se u tom slučaju podaci obavezno preuzimaju iz izvornih registara.

(8) Organ javnog sektora koji donosi odluke na osnovu kojih drugi organi javnog sektora evidentiraju autentične podatke u izvorne registre, dužni su dobiti prethodnu saglasnost na tehničku provedivost i ispravnost od voditelja izvornog registra.

Član 15.
(Servisna magistrala organa javnog sektora)

(1) Organ javnog sektora koji vodi registre iz svoje nadležnosti u skladu s posebnim zakonima, podatke i dokumente u elektronskom obliku iz tih registara razmjenjuje preferabilno preko servisne magistrale organa javnog sektora ili na drugi siguran način.

(2) Organ javnog sektora pristupa servisnoj magistrali preko jedinstvenog informacionog sistema ili na drugi siguran način.

(3) Zavod je dužan da organu javnog sektora omogući pristup servisnoj magistrali za pribavljanje i ustupanje podataka i dokumenata u elektronskom obliku s drugim organima.

(4) Organ javnog sektora učinit će dostupnim bez traženja dodatnih dozvola podatke drugom organu javnog sektora koji te podatke koristi u okviru obavljanja propisanih poslova.

(5) Saradnja, provjera i razmjena podataka se zasniva na principima zakonitosti, materijalne istine, tačnog činjeničnog stanja, interoperabilnosti, svrsishodnosti i efikasnosti u cilju uspostavljanja zajedničkog rada, unapređenja i digitalizacije javnih usluga, dostupnosti određenih podataka, optimizacije procesa i smanjenja troškova.

(6) Organi javnog sektora su obavezni da sarađuju i vrše potrebnu razmjenu i provjeru podataka i informacija međusobno i u saradnji s drugim organima, institucijama, organizacijama, agencijama i drugim organima na svim nivoima vlasti u Bosni i Hercegovini.

(7) Način odobravanja, suspendovanja i ukidanja pristupa servisnoj magistrali bliže će se urediti uredbom iz člana 9. stav (2) ovog zakona.

Član 16.
(Pohranjivanje javnih registara)

(1) Javni registri se pohranjuju u informacionim sistemima smještenim u objektima, odnosno prostorima koji ispunjavaju uslove za smještaj i funkcionisanje računarske i komunikacione opreme, u skladu sa međunarodnim standardima, a koji se nalaze na teritoriji Bosne i Hercegovine i zadovoljavaju uslove propisane uredbom iz člana 9. stav (2) ovog zakona.

(2) Javni registri se mogu pohraniti i u informacionim sistemima smještenim u objektima, odnosno prostorima koji se nalaze van teritorije Bosne i Hercegovine, odnosno virtuelno putem usluga tehnologije oblaka (eng. cloud) koju mogu pružati i obrađivači, a sve pod uslovom da isti osiguraju dovoljne garancije da će biti ispoštovane obaveze po pitanju sigurnosti podataka te zaštite privatnosti, kao i pod uslovom da se ti objekti, odnosno prostori nalaze u državi koja primjenjuje adekvatne mjere zaštite ličnih podataka u skladu sa važećim zakonom i drugim propisima o zaštiti ličnih podataka u Bosni i Hercegovini, te propisima i standardima Evropske unije.

(3) Za posebnu kategoriju ličnih podatka se mora osigurati barem jedna sigurnosna kopija podataka u informacionim sistemima smještenim u Bosni i Hercegovini.

Član 17.
(Odgovornost organa javnog sektora)

(1) Organ javnog sektora organizuje uspostavljanje, održavanje i obradu podataka javnog registra.

(2) Organ javnog sektora odgovoran je za zakonitost uspostavljanja, obrade i korištenja podataka javnog registra, te za tačnost prikupljenih podataka u javnom registru.

(3) Prije uspostavljanja javnog registra, organ javnog sektora dužan je pribaviti saglasnost od Zavoda o usklađenosti sa uredbom iz člana 9. stav (2) ovoga zakona, te popuniti podatke o javnom registru u Metaregistru iz člana 20. ovog zakona.

(4) Odredba stava (3) ovog člana ne odnosi se na registre koji se uspostavljaju radi ispunjavanja internih potreba organa javnog sektora i koji ne predstavljaju javne registre.

(5) U slučaju prijenosa poslova iz djelokruga organa javnog sektora na jedinice lokalne samouprave, odnosno u slučaju prijenosa poslova iz djelokruga jedinica lokalne samouprave na organe javnog sektora, organi javnog sektora, odnosno jedinice lokalne samouprave koje prenose poslove iz svog djelokruga dužni su organizovati uspostavljanje javnog registra za prenesene poslove.

Član 18.
(Dostupnost podataka iz javnih registara)

Podaci prikupljeni u javnim registrima dostupni su javnosti u skladu sa propisima na osnovu kojih su uspostavljeni i na osnovu kojih se vode, te u skladu sa važećim Zakonom o zaštiti ličnih podataka, Zakonom o zaštiti tajnih podataka i Zakonom o slobodi pristupa informacijama u Federaciji Bosne i Hercegovine ("Službene novine Federacije BiH", br. 32/01 i 48/11), kao i njihovim eventualnim izmjenama i dopunama.

Član 19.
(Ukidanje javnih registara)

(1) Javni registri ukidaju se propisom kojim su uspostavljeni.

(2) Propisom kojim se ukida javni registar utvrđuje se i način osiguravanja kontinuiteta dalje dostupnosti i obrade podataka ukinutog javnog registra.

Član 20.
(Uspostavljanje i vođenje Metaregistra)

(1) Interoperabilnost registara i evidencija u elektronskom obliku osigurava se uspostavljanjem i vođenjem Metaregistra.

(2) Metaregistar sadrži osnovne podatke o registrima i evidencijama u elektronskom obliku, osnov njihovog uspostavljanja, vrstu podataka koji se prikupljaju uz oznaku izvornosti podataka, mogućnost ustupanja odnosno pribavljanja podataka i organe koji im pristupaju, pravni osnov za ustupanje odnosno pribavljanje podataka, opis procesa unosa podataka u registar i pregled načina i uslova korištenja podataka, kao i druge podatke koje, u pogledu registara i evidencija, kao obavezne predviđa važeći zakon o zaštiti ličnih podataka.

(3) Zavod je nadležan za održavanje infrastrukture Metaregistra.

(4) Način vođenja Metaregistra bliže će se urediti uredbom iz člana 9. stav (2) ovog zakona.

Član 21.
(Javni registar za koordinaciju projekata izgradnje kantonalne informacione infrastrukture)

(1) U cilju evidentiranja realiziranih i planiranih projekata, programa i aktivnosti usmjerenih na izgradnju i održavanje informaciono-komunikacionog sistema i infrastrukture, digitalizaciju i digitalnu transformaciju, te izbjegavanja postojanja više projekata ili programa s istim predmetom, ciljem i aktivnostima, uspostavlja se Javni registar za koordinaciju projekata izgradnje informaciono-komunikacionog sistema. https://advokat-prnjavorac.com

(2) Organ nadležan za uspostavljanje, ažuriranje i vođenje Javnog registra za koordinaciju projekata izgradnje informaciono-komunikacionog sistema je Zavod koji Vladi predlaže uspostavu, sadržaj, oblik i način vođenja Javnog registra za koordinaciju projekata izgradnje informaciono-komunikacionog sistema.

(3) Pregled projekata je javno dostupan.

POGLAVLJE III - ePORTAL KANTONA SARAJEVO


Član 22.
(ePortal Kantona Sarajevo)

(1) ePortal Kantona Sarajevo (u daljem tekstu: ePortal) nalazi se na jedinstvenom informacionom sistemu.

(2) Organ javnog sektora podnosi zahtjev za uspostavljanje usluga elektronske uprave na ePortalu Zavodu, koji je dužan da u roku od osam dana odluči o zahtjevu.

(3) Prilikom pružanja usluga elektronske uprave na ePortalu vodi se evidencija o korisnicima usluga elektronske uprave, koja sadrži sljedeće podatke:

a) jedinstveni matični broj građana,

b) lično ime,

c) korisničko ime korisnika usluge elektronske uprave,

d) adresa,

e) broj mobilnog telefona i

f) nalog elektronske pošte.

(4) Ukoliko je korisnik usluge pravno lice, evidencija iz stava (3) ovog člana sadrži sljedeće podatake:

a) naziv pravnog lica,

b) oblik organizovanja,

c) sjedište pravnog lica,

d) jedinstveni identifikacioni broj,

e) korisničko ime pravnog lica kao korisnika usluge elektronske uprave,

f) podatke o licu ovlaštenom za zastupanje ili zakonskom zastupniku iz tač. a), b) i d) iz stava (3) ovog člana,

g) broj mobilnog telefona pravnog lica,

h) nalog elektronske pošte pravnog lica.

(5) Tačnost i ispravnost podataka o jedinstvenom matičnom broju građanina, ličnom imenu i adresi koji se vode u evidenciji iz stava (3) ovog člana, Zavod provjerava elektronskim putem u evidenciji jedinstvenog matičnog broja državljana Bosne i Herecegovine i evidenciji prebivališta i boravišta državljana Bosne i Hercegovine koje vodi Agencija za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka Bosne i Hercegovine.

(6) Kada je korisnik pravno lice, ovlaštena službena osoba koja vodi postupak provjerava elektronskim putem u registru nadležnog registarskog suda ili drugog nadležnog organa, da li lice koje podnosi zahtjev ima ovlaštenje za zastupanje u skladu sa posebnim propisima.

(7) Prilikom pružanja usluga elektronske uprave na ePortalu vodi se evidencija o pristupu sistemu i korištenju servisa (korisničko ime, IP adresa sa koje se pristupa, datum i vrijeme pristupa).

(8) Svrha obrade podataka od strane nadležnog organa kao obrađivača podataka je omogućavanje nesmetanog pružanja usluga elektronske uprave od strane organa javnog sektora.

(9) Podaci iz evidencija iz st. (3) i (7) ovog člana čuvaju se u elektronskoj formi deset godina.

(10) ePortalom upravlja Zavod.

(11) Način rada na ePortalu bliže će se urediti uredbom koju donosi Vlada.

Član 23.
(Prioriteti ePortala Kantona Sarajevo)

Prioriteti koje ePortal treba osigurati su:

a) blagovremeno i sveobuhvatno rješavanje upravnih postupaka i pravnih stvari;

b) sigurnost, pouzdanost i integritet podataka;

c) brži i lakši pristup informacijama i dokumentima;

d) racionalno i cjelovito upravljanje dokumentacijom i podacima;

e) dijeljenje informatičkih resursa i kooperativni rad;

f) integracija poslovnih procesa sa sistemom za upravljanje dokumentacijom;

g) trajna zaštita i arhiviranje podataka i dokumentacije.

Član 24.
(Način funkcionisanja ePortala)

(1) Korisnik pristupa ePortalu posredstvom posebno uspostavljene veb platforme korištenjem elektronskih sredstava.

(2) ePortal od korisnika zahtijeva unos određenih informacija i podataka u cilju početne elektronske identifikacije korisnika i kreiranja elektronskog identiteta za buduće korištenje ePortala.

(3) Posredstvom ePortala se pokreću upravni postupci i pravne stvari po podnesku korisnika na način da se podnesak unosi u elektronskoj formi korištenjem elektronskog dokumenta ili postojećeg elektronskog obrasca, u zavisnosti od toga koja je forma podneska po posebnim propisima neophodna za postupanje.

(4) Od korisnika se mogu tražiti i dodatni akti i dokumenti u cilju kompletiranja neophodne dokumentacije.

(5) Saglasnost korisnika o prihvatanju uslova korištenja, kao i za obradu ličnih podataka se daje na način da se kroz ePortal korisnik izjasni elektronskim putem i na odgovarajući način potvrdi i verificira svoju saglasnost.

(6) Podnesak primljen posredstvom ePortala, automatski se šalje u elektronsku pisarnicu nadležnog organa u upravnom postupku na daljnje postupanje.

(7) Korisnik po čijem podnesku se pokreće postupak, dobit će sistemsku poruku o datumu, satnici i protokolarnom broju podneska.

(8) Korisniku će na ePortalu biti omogućeno da u svako doba povuče saglasnost iz stava (5) ovog člana, nakon čega se brišu podaci o njegovom elektronskom identitetu.

Član 25.
(e-pretinac)

(1) Nadležni organ dužan je da korisniku usluge elektronske uprave, nakon registracije, osigura korištenje e-pretinca.

(2) Akt organa javnog sektora se nakon obrade i okončanja postupka dostavlja korisniku putem naznačenog mail-a i posebno će biti sačuvan u e-pretincu.

(3) Cjelokupna komunikacija i akti organa javnog sektora će biti sačuvani i zaštićeni u posebnom dijelu ePortala pod nazivom e-pretinac.

Član 26.
(Rad organa na ePortalu)

Organ javnog sektora preko ePortala:

a) objavljuje usluge elektronske uprave;

b) upravlja pravima pristupa ovlaštenih službenih lica objavljenim uslugama elektronske uprave;

c) poučava korisnika usluga elektronske uprave o načinu ostvarivanja prava;

d) prima elektronske podneske za priznavanje prava ili drugo postupanje o upravnoj stvari;

e) obavještava korisnika o preduzetim radnjama i donesenim pravnim aktima, odnosno o statusu predmeta u postupku;

f) omogućava plaćanje taksi, naknada i drugih troškova;

g) pribavlja, odnosno ustupa i dostavlja podatke preko Servisne magistrale organa;

h) prati statistiku korištenja usluga elektronske uprave;

i) prijavljuje svaku nepravilnost u radu na ePortalu nadležnom organu.

Član 27.
(Ovlaštena lica ePortala)

Ovlaštena lica ePortala su:

a) glavni administratori ePortala, koje određuje Zavod i

b) administrator organa, kojeg odredi organ javnog sektora koji koristi ePortal.

Član 28.
(Obaveze glavnog administratora ePortala)

Glavni administrator ePortala:

a) upravlja radom ePortala;

b) obezbjeđuje kontinuirani rad ePortala;

c) na zahtjev organa javnog sektora aktivira i deaktivira nalog i objavljuje usluge elektronske uprave u skladu sa članom 22. ovog zakona;

d) pruža tehničku podršku korisnicima i na ePortalu objavljuje uputstvo za korištenje.

Član 29.
(Obaveze administratora organa na ePortalu)

Administrator organa na ePortalu:

a) upravlja nalozima ovlaštenih službenih lica organa javnog sektora i dodjeljuje nivoe pristupa;

b) obezbjeđuje pristup podacima iz elektronskih službenih evidencija organa;

c) razvija i postavlja usluge elektronske uprave organa javnog sektora;

d) omogućava ovlaštenom službenom licu organa javnog sektora da pruži uslugu elektronske uprave.

Član 30.
(Prava korisnika usluga elektronske uprave na ePortalu)

Korisnik usluga elektronske uprave preko ePortala može da:

a) ostvaruje svoja prava i ispunjava obaveze korištenjem uspostavljenih usluga elektronske uprave;

b) podnosi elektronske podneske i komunicira sa organom javnog sektora;

c) prima obavještenja o preduzetim radnjama i donesenim aktima nadležnih organa i prati status svog predmeta;

d) prima akte nadležnih organa u e-pretinac;

e) koristi i druge funkcionalnosti ePortala.

Član 31.
(Autentifikacija korisnika)

(1) Korisnik se u elektronskom upravnom postupanju mora autentifikovati.

(2) Za autentifikaciju korisnika koristi se elektronska identifikacija u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronska identifikacija.

(3) U elektronskom upravnom postupanju koristi se registrovana šema elektronske identifikacije različitog nivoa preko naloga koji je korisniku elektronske usluge dodijeljen prilikom registracije na ePortalu ili drugom veb portalu.

(4) Nadležni organi u upravnom postupku će za svaku uslugu pojedinačno utvrditi šemu elektronske identifikacije koja će se koristiti.

Član 32.
(Naplata administrativnih taksi i naknada elektronskim putem)

(1) Organi javnog sektora dužni su da korisniku omoguće plaćanje administrativnih taksi i naknada preko sistema za elektronsku naplatu administrativnih taksi koji je sastavni dio jedinstvenog informacionog sistema.

(2) Plaćanje administrativnih taksi i naknada preko sistema za elektronsku naplatu administrativnih taksi i naknada, korisnici mogu vršiti i neposredno kod organa javnog sektora.

(3) Sistem za elektronsku naplatu administrativnih taksi i naknada iz stava (1) ovog člana sadrži podatke o administrativnim taksama i naknadama koje su uplaćene preko tog sistema, korisnicima koji su izvršili plaćanje, organima javnog sektora i druge podatke u vezi sa izvršenim plaćanjem.

(4) Vlada će uredbom bliže urediti način pružanja usluga iz ovog člana.

Član 33.
(Sigurnost podataka)

(1) Organ javnog sektora, organ nadležan za informacione sisteme Kantona Sarajevo i ovlaštena stručna lica brinu o sigurnosti i zaštiti IKT, ePortala, sigurnosti podataka, informacija i dokumenata, te preduzimaju sve tehničke i organizacione mjere i utvrđuju pravila postupaka koji su neophodni za provođenje ovog zakona i drugih propisa u vezi sa zaštitom i sigurnošću informacionih sistema, podataka, informacija i dokumentacije.

(2) Organ javnog sektora je dužan preduzeti mjere protiv neovlaštenog ili slučajnog pristupa ePortalu, ličnim podacima, informacijama i dokumentaciji.

(3) Vlada će donijeti uredbu kojom će bliže urediti mjere protiv neovlaštenog ili slučajnog pristupa ePortalu, ličnim podacima, informacijama i dokumentaciji, mjere zaštite od incidenata koji bi mogli uzrokovati prepreke za funkcionisanje ePortala, oštećenje ili gubitak podataka, informacija i dokumentacije, kao i mjere fizičke zaštite Jedinstvenog informacionog sistema.

POGLAVLJE IV - KATALOG USLUGA


Član 34.
(Registracija elektronskih usluga u Katalogu usluga)

(1) Organ javnog sektora je dužan da na svojoj internet stranici i ePortalu objavi listu upravnih postupaka i administrativnih usluga (u daljem tekstu: elektronske usluge) koje se mogu realizovati elektronskim putem (u daljem tekstu: Katalog usluga), način pružanja elektronskih usluga i ograničenja pri pružanju elektronskih usluga.

(2) Organi javnog sektora su dužni da elektronske usluge na jasan, precizan i jednostavan način evidentiraju u Katalogu usluga koje pružaju u skladu sa zakonom.

(3) Osnovna funkcija Kataloga usluga je pružanje struktuiranog načina pohranjivanja potrebnih podataka za postupke i potrebnih dokumenata za ostvarivanje određenog prava ili ispunjenje određene obaveze od strane fizičkih lica, a za koje je nadležan organ javnog sektora.

(4) Po upisu u evidenciju usluga u Katalogu usluga, a prije njihovog objavljivanja na ePortalu, ovlašteno lice u organu javnog sektora potvrđuje sadržaj standardizovanih elektronskih obrazaca, potvrđuje procese u vezi sa elektronskim uslugama koje pruža organ i elektronske usluge na osnovu prethodnog ovlaštenja nadležnog organa.

(5) Katalog usluga u elektronskom obliku vodi Zavod.

(6) Odgovornost za tačnost i ažurnost informacija za određenu elektronsku uslugu sadržanu u Katalogu usluga snosi pružalac odgovarajuće elektronske usluge.

Član 35.
(Sadržaj Kataloga usluga)

(1) Katalog usluga sadrži podatke o elektronskim uslugama koje pružaju nadležni organi, grupisane po srodnim oblastima.

(2) Organi javnog sektora su dužni da održavaju i čuvaju bazu podataka upravnih usluga, a odgovorne su i za promjene statusa upravnih usluga.

(3) Podaci sadržani u Katalogu usluga koji se odnose na usluge za koje je svaki organ javnog sektora pojedinačno odgovoran, prije objavljivanja moraju biti potvrđeni i odobreni od strane ovlaštenog lica u organu javnog sektora.

Član 36.
(Ažuriranje elektronskih usluga)

(1) Organ javnog sektora je dužan da ažurira svaku elektronsku uslugu koju pruža pojedinačno u slučaju promijenjenih okolnosti koje utiču na pružanje te usluge.

(2) Nakon ažuriranja usluga u Katalogu usluga, a prije njihovog objavljivanja na ePortalu, one se potvrđuju i odobravaju od strane ovlaštenog lica u organu javnog sektora.

POGLAVLJE V - ELEKTRONSKA KOMUNIKACIJA


Član 37.
(Elektronski podnesak)

(1) Organ javnog sektora je dužan da pripremi elektronske obrasce za podnošenje elektronskih podnesaka.

(2) Elektronski obrasci moraju biti jasni, pregledni i pripremljeni na način koji omogućava upis svih podataka neophodnih za efikasno i ekonomično vođenje postupka.

(3) Ukoliko je propisana obaveznost potpisivanja, elektronski podnesak se potpisuje ili verifikuje registrovanom šemom elektronske identifikacije odgovarajućeg nivoa pouzdanosti.

Član 38.
(Prijem elektronskog podneska)

(1) Organ javnog sektora je dužan da omogući prijem elektronskog podneska preko ePortala u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronski dokument i usluge od povjerenja u elektronskom poslovanju.

(2) Prijem elektronskog podneska evidentira se u elektronskoj pisarnici.

(3) Potvrda o prijemu elektronskog podneska šalje se podnosiocu odmah, na isti način na koji je podnesak poslan.

(4) Potvrda iz stava (3) ovog člana sadrži obavještenje o prijemu elektronskog podneska, datum i vrijeme prijema i broj protokola.

Član 39.
(Elektronsko dostavljanje)

(1) Organ je dužan da uvjerenje, odluku, rješenje, zaključak, drugi elektronski dokument i/ili podatak iz okvira svoje nadležnosti dostavi korisniku elektronskim putem.

(2) Na zahtjev korisnika dostavljanje uvjerenja, odluka, rješenja, zaključaka i drugih dokumenata u postupku vrši se i u papirnom obliku.

(3) Elektronsko dostavljanje elektronskog dokumenta vrši se u e-pretinac korisnika usluga elektronske uprave ili drugim elektronskim putem u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronski dokument i usluge od povjerenja u elektronskom poslovanju.

Član 40.
(Potvrda o elektronskoj dostavi)

(1) Elektronski dokument smatra se lično preuzetim kada korisnik organu javnog sektora potvrdi prijem otvaranjem elektronske povratnice koja se automatski izrađuje nakon prijema dokumenta u e-pretinac.

(2) U slučajevima kada se traži potvrda prijema elektronskog dokumenta, korisnik mora potvrditi prijem u roku utvrđenom prethodnim zahtjevom pošiljaoca o obavijesti prijema.

(3) Ako u vremenu određenom od pošiljaoca nije primljena potvrda prijema poslanog elektronskog dokumenta, pošiljalac je dužan obavijestiti korisnika da nije primio potvrdu prijema poslanog elektronskog dokumenta.

(4) Ako ni po isteku vremena utvrđenog u stavu (3) ovog člana pošiljalac ne primi od korisnika potvrdu o prijemu poslanog elektronskog dokumenta iz stava (2) ovog člana, smatra se da dostava elektronskog dokumenta nije izvršena.

(5) Potvrda o elektronskoj dostavi sadrži datum prijema, lično ime i adresu korisnika koji se obrađuju u svrhu potvrđivanja identiteta lica kome je elektronski dokument dostavljen.

(6) Podaci o ličnosti iz stava (5) ovog člana čuvaju se trajno.

(7) U slučaju neuspjele elektronske dostave elektronskog dokumenta, organ javnog sektora će akt dostaviti putem pošte u papirnom obliku.

POGLAVLJE VI - KOORDINACIJA I NADZOR


Član 41.
(Savjet za elektronsku upravu)

(1) Radi praćenja razvoja elektronske uprave, predlaganja mjera za unapređenje elektronske uprave, razmatranja stručnih pitanja u oblasti IKT i koordinacije aktivnostima koje se odnose na razvoj elektronske uprave, Vlada osniva Savjet za elektronsku upravu (u daljnjem tekstu: Savjet).

(2) Savjet čini predstavnik Ministarstva pravde i uprave Kantona Sarajevo (u daljem tekstu: Ministarstvo) kao predsjednik Savjeta, predstavnik Kabineta premijera Kantona Sarajevo, predstavnik Ministarstva finansija Kantona Sarajevo, predstavnik Zavoda, predstavnik Saveza općina i gradova Federacije Bosne i Hercegovine i dva vanjska eksperta iz oblasti IKT, kao članovi Savjeta.

(3) Savjet ima predsjednika i šest članova.

(4) Savjet se osniva na mandat od četiri godine.

(5) Aktom o osnivanju Savjeta utvrđuje se način imenovanja predsjednika i članova Savjeta, zadaci, način rada i druga pitanja od značaja za rad Savjeta.

(6) Projekti, programi, radnje i aktivnosti usmjereni na digitalizaciju i digitalnu transformaciju i koje planiraju realizirati organi javnog sektora moraju imati prethodnu saglasnost Savjeta.

Član 42.
(Nadzor)

(1) Nadzor nad provođenjem ovog zakona i propisa donesenih na osnovu ovog zakona vrši Ministarstvo i Zavod.

(2) Pojašnjenja u pogledu primjene ovog zakona daju Ministarstvo i Zavod, svako u okviru svojih nadležnosti.

Član 43.
(Finansijska sredstva za digitalizaciju i kontrola)

(1) Vlada je obavezna osigurati u Budžetu Kantona Sarajevo iznos za projekte, programe i aktivnosti usmjerene na digitalizaciju javnih usluga i postupaka organa javnog sektora u vrijednosti od 0,05% ostvarenih prihoda bez primitaka Budžeta Kantona Sarajevo prethodne godine, kao posebnu budžetsku stavku kojom raspolaže Zavod.

(2) Organi javnog sektora su obavezni pripremati projekte i programe, te planirati potrebna sredstva za digitalizaciju usluga iz okvira svoje nadležnosti, a na osnovu ranije pribavljene saglasnosti Savjeta.

(3) Ministarstvo i Zavod su ovlašteni da pokreću samostalno ili u saradnji s drugim organima javnog sektora i drugim domaćim i stranim organizacijama projekte, programe i aktivnosti digitalizacije usluga i postupaka.

POGLAVLJE VII - KAZNENE ODREDBE


Član 44.
(Prekršaji)

(1) Novčanom kaznom od 500,00 KM do 3.000,00 KM kaznit će se za prekršaj glavni administrator ako:

a) ne upravlja radom ePortala (član 28. tačka a);

b) ne obezbijedi kontinuirani rad ePortala; (član 28. tačka b);

(2) Novčanom kaznom od 1.000,00 KM do 5.000,00 KM kaznit će se za prekršaj odgovorno lice u organu javnog sektora ovlašteno za vođenje elektronskih registara ako:

a) ne uspostavi registar i ne vodi elektronski registar na osnovu službenih evidencija za koje je nadležan (član 14.);

b) ne dostavi podatke iz službenih evidencija neophodne za vođenje elektronskog registra drugom organu (član 15. stav (4));

(3) Novčanom kaznom od 2.000,00 KM do 10.000,00 KM kaznit će se za prekršaj odgovorno lice u organu javnog sektora ako:

a) ne omogući elektronsko upravno postupanje i druge elektronske upravne radnje na ePortalu iz člana 26. ovog zakona;

b) ne preduzme mjere protiv neovlaštenog ili slučajnog pristupa ePortalu, ličnim podacima, informacijama i dokumentaciji mjere zaštite od incidenata koji bi mogli uzrokovati prepreke za funkcionisanje ePortala, oštećenje ili gubitak podataka, informacija i dokumentacije, kao i mjere fizičke zaštite Jedinstvenog informacionog sistema iz člana 33. stav (3) ovog zakona.

c) ne pripremi elektronske obrasce za podnošenje zahtjeva, prijedloga, prijava, molbi, žalbi, predstavki, prigovora, obavještenja, saopštenja i drugu vrstu pisanog obraćanja organu pri elektronskom upravnom postupanju iz člana 37. ovog zakona;

d) ne omogući prijem elektronskih podneska iz člana 38. ovog zakona;

e) ne dostavi elektronskim putem odluku ili drugi akt iz okvira svoje nadležnosti ukoliko korisnik zahtijeva elektronsko dostavljanje iz člana 39. ovog zakona.

POGLAVLJE VIII - PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE


Član 45.
(Primjena drugih propisa)

(1) Na uspostavljanje, korištenje i održavanje ePortala, početak, tok i završetak upravnih postupaka i rješavanje pravnih stvari, prikupljanje i obradu ličnih podataka, institut elektronskog dokumenta, potpisa i elektronskog pravnog i poslovnog prometa, digitalnog identiteta, elektronske identifikacije i sigurnosne zaštite procesa na odgovarajući način se primjenjuju odredbe ovog Zakona i drugih važećih propisa iz ranije navedenih oblasti i oblasti upravnih postupaka, ličnih podataka,sigurnosti i zaštite informacionih sistema, te organizacije i funkcionisanja kantonalnih i drugih organa uprave i institucija na svim nivoima vlasti u Bosni i Hercegovini.

(2) Odredbe ovog zakona imaju prioritet u primjeni u odnosu na kantonalne propise kojima se na drugačiji način reguliše elektronsko upravljanje i postupanje organa javnog sektora.

Član 46.
(Rok za donošenje podzakonskih akata)

Podzakonski akti za provođenje ovog zakona donijet će se u roku od šest mjeseci od dana stupanja na snagu ovog zakona.

Član 47.
(Rok za činjenje registara interoperabilnim)

U roku od dva mjeseca od dana stupanja na snagu ovog zakona, Vlada će na prijedlog Ministarstva odrediti koje registre su organi javnog sektora u obavezi da učine interoperabilnim, kao i rokove u kojima se registri trebaju učiniti interoperabilnim.

Član 48.
(Rok za uspostavljanje Kataloga usluga)

Organi javnog sektora dužni su da Katalog usluga elektronske uprave objave na svojoj internet stranici i dostave ih Zavodu, u roku od šest mjeseci od dana stupanja na snagu ovog zakona.

Član 49.
(Rok za osnivanje Savjeta za elektronsku upravu)

Savjet za elektronsku upravu osnovat će se u roku od dva mjeseca od dana stupanja na snagu ovog zakona.

Član 50.
(Stupanje na snagu)

Ovaj zakon stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenim novinama Kantona Sarajevo".

Broj 01-02-4869/25
11. februara 2025. godine
Sarajevo


Predsjedavajući
Skupštine Kantona Sarajevo
Elvedin Okerić, s. r.

ODLUKA O POSTAVLJANJU FIRMI, REKLAMA I DRUGIH SA[…]

Službene novine Kantona Sarajevo, broj 6/25 Na osn[…]